Beoordelingen van klanten, reacties, vragen en antwoorden
Algemene vraag
De Geo is een fijn apparaat wat ons aardig wat besparing oplevert. Het enige nadeel is de temperatuuraanduiding, deze wijkt circa 3 graden af met de werkelijkheid als je het apparaat de gehele dag aan laat staan (dat vinden wij praktisch). Ik denk dat de elektronica van het apparaat zelf de temperatuursensor een klein beetje opwarmt. Het zou mooi zijn wanneer je in het menu instellingen de temperatuur kunt "kalibreren" zoals bij een digitale kamerthermostaat. In ons geval zou ik hem dan 3 graden verlagen. Ik hoop dat dit in een software-update meegenomen wordt.
Willem van Kammen
Reactie
Bedankt voor de feedback! Dit is inderdaad een bekend euvel, GEO weet er van en ook wij hopen dat dit snel aangepakt wordt.
Eco
Heel Goed
Je kan goed zien wat er gebeurt in huis ook met zonne panneelen
W.J.Fritz
Algemene vraag
Goedendag,
De zender van onze Geo Trio II is helaas defect, is er een mogelijkheid om deze los te bestellen?
Zo ja, kunt u mij op weg helpen waar ik deze zou kunnen aanschaffen?
Alvast vriendelijk bedankt.
Raymon
Raymon van Apeldoorn
Reactie
Hi Raymon,
Als je een e-mail stuurt naar info@eco-logisch.nl kunnen we je daar mee helpen.
Groet,
Raquelle van Eco-Logisch
Heel Goed
De display is zonder moeite aan te sluiten. De aansluitkabel tussen meter en zendkastje moet je goed monteren. Kijk bij voldoende licht of je de steker goed inbrengt. Het display is duidelijk en geeft alleen de benodigde info. Voor het inschakelen van elektrische apparatuur kijken we eerst op de display of we voldoende zonne-energie ontvangen
Henri
Algemene vraag
Bestaat er, of komt er in de toekomst een uitvoering van de GEO TRIO die werkt met de Belgische meter Sagemcom S211 ?
Paul Mariën
Heel Goed
Op dit moment is daar helaas nog niets van bekend. Maar wie weet in de toekomst!
Groet,
Eco
Algemene vraag
Komt er nog een nieuwe software versie waarbij dan wel de Trio Linking Code beschikbaar komt?
Wil
Reactie
Nee, er is bij dit toestel expliciet gekozen het onmogelijk met een applicatie te koppelen. Dit om het zo privé mogelijk te houden.
Eco
Algemene vraag
We krijgen de trio II niet gekoppeld met onze meter.
Wachten op gegevens blijft staan op de monitor.
We hebben al ontkoppeld en opnieuw aangemeld, de trio naar fabrieksinstellingen terug gezet. Niets blijkt te helpen. Wat kunnen we nog proberen?
Cris Vermeiren
Reactie
Ah, dat is vervelend.
Het helpt vaak om tijdens het koppelen het knopje boven de pairing code (op de zender) een paar seconden ingedrukt te houden.
Ook kan het helpen om de geo tijdens het koppelen wat dichterbij de zender te houden, daarna kun je hem weer verplaatsen naar waar je de GEO wilt hebben.
Eco
Heel Goed
Ik heb de geo trio nu een week in huis.
Hij werkt heel goed.
De toepassing is iets anders dan de meeste meters: dat zijn vaak apps op je mobiel.
Ik wilde juist een display zodat ook mijn gezinsleden wat bewuster worden van het gebruik, door de feedback.
Ze zien het ding af en toe staan. Je kunt ook een budget/streefgebruik aangeven, dan wordt het een beetje een competitie.
Installatie ging makkelijk: zender aan de meter, display in de keuken.
Heel bijzonder: mijn slimme meter zit in een gangkast (appartement) 27 meter verwijderd van ons appartement (met 4 betonnen muren ertussen).
Raar maar waar: hij doet het gewoon!. (ik was ervan uitgegaan dat ik de p1 poort moest verlengen met een kabel door een lege buis)
Handig dat het touchscreen is. Hij is niet zo sensitief als je smartphone, maar het werkt goed.
Het handige is dat in de display ook 3 aaa batterijen kunnen, zodat je hem van de voeding kunt loskoppelen en meenemen door huis.
Dan kun je direct het effect zien als je een apparaar aan of uit zet.
Kortom: heel blij mee.
Hondius
Gaat wel
Het aparaat werkt wel op wifi kan alleen geen app gebruiken klopt dat. Blijft aan iets met secure code
Romke
Reactie
Correct, de GEO Trio II is niet te koppelen met een applicatie. Een van de grote verkooppunten van dit artikel is dat niemand het van afstand in kan zien, jijzelf helaas dus ook niet.
Eco
Algemene vraag
In hoofdscherm met de logo blijft staan "verbinding met slimme meter word gezocht"
In status scherm staat "verbonden met meternetwerk JA"
Heb reeds update gedaan via WIFI
Heb opnieuw ontkoppeld en gekoppeld met de code
En nu ?
jon
Reactie
Als de koppeling niet gemaakt wordt kun je de knop in de zender (zichtbaar nadat je het kapje er af geschoven hebt) een paar seconden ingedrukt houden, tot het lampje er naast knippert :).
Eco
Slecht
Matig geengineerd product. Raakt om de haverklap de verbinding met de zender kwijt, en de zender doet nu uiteindelijk niets meer. Toen het nog wel werkte, redelijk inzicht in gas- en elektriciteitsverbruik maar met een beetje inspanning had dat inzicht veel rijker kunnen zijn, bijvoorbeeld dmv vergelijkingen met andere (anonieme) huishoudens en verwacht energieverbruik obv graaddagen (zie: energiemanageronline.nl). Verbinding met cloud nooit tot stand gekomen. Geeft niet, de weergave in de cloud-app zijn nóg beroerder dan die van het apparaat: alleen beperkte data over elektriciteit wordt getoond - als het zou werken.
Het apparaat was niet duur, maar zelfs dat geld niet waard. Ik ga weer verder zoeken.
Frank
Reactie
Goedemorgen,
Vermoedelijk staat de zender iets te ver van de GEO, waardoor de verbinding niet stabiel blijft. Is het mogelijk deze iets dichterbij te plaatsen en te testen of het dan beter gaat?
Wat betreft de verbinding met de applicatie, er is bewust voor gekozen dat niet mogelijk te maken bij dit apparaat. Dit om het zo anoniem mogelijk te houden.
Heb je de GEO via ons gekocht, of gekregen via een derde partij?
Eco
Goed
mijn zender lijkt niet te werken, het volgens de procedure koppelen blijft het rode ledje knipperen en komt er geen verbinding tot stand. met een andere zender (van mijn zwager ) komt er wel een verbinding. zou het kunnen dat de code niet correct is?
Kier Knol
Reactie
Dag,
Vaak helpt het om het knopje naast het led lampje een paar seconden ingedrukt te houden terwijl het lampje knippert :).
Wil je dat proberen?
Eco
Algemene vraag
Hallo, via via kreeg ik van iemand de geo trio II
Ik wil deze graag koppelen aan de wifi maar in het menu zit niet de instelmogelijkheid tot wifi koppelen. Hoe kan ik die activeren, hij heeft firmware 2.11.en ik begrijp dst dat nu 2.16 moet zijn. Wat te doen.
Er zit een wifi module in volgens mij.
Jeroen Boersma
Reactie
Hallo Jeroen,
Je zou via Instellingen - Wifi-netwerk - Netwerk Instellen je wifi aan moeten kunnen sluiten.
Als dat niet lukt kan je een reset naar fabrieksinstellingen doen: 1. Sluit de display aan op wifi en laat de display ongeveer 1 uur aangesloten 2. Reset dan naar fabrieksinstellingen via Menu> Instellingen> Extra's> Monteur > Fabrieksinstellingen (code: 163005) 3. Verbind de zender met de meter met behulp van dit filmpje: https://youtu.be/H5F6dnUviZk
Stuur ons even een e-mail naar info@eco-logisch.nl als het niet werkt, dan kijken we samen even verder!
Groet
Raquelle van Eco-Logisch
Goed
Gezien de aparte prijzen voor gas en licht kan ik in de Geo geen negatieve bedragen invullen, kan dat door een update verholpen worden?
JanD
Reactie
Bedoel je dat je de tarieven wilt wijzigen naar nieuwe prijzen? In dat geval kun je dit via het Menu>Instellingen>Wizard opnieuw instellen.
Eco
Algemene vraag
Het rode controlelampje op de dongel gaat niet branden na het aan sluiten op mijn slimme meter (ISKRA AM550 ED1.10) het kabeltje is goed aangeloten wat kan ik doen omm het werkend te krijgen.
Theo Arnoldus
Reactie
Dag Theo,
De slimme meter is compatibel. Dit kan twee dingen betekenen, of de kabel is stuk of de P1 poort van de slimme meter is stuk. Een nieuwe kabel is een gemakkelijkere test, mail je me op info@eco-logisch.nl met je bestel gegevens?
Eco
Heel Goed
uitlezen geo trio p1 op een laptop
J
Reactie
Beste Koos,
De GEO Trio II biedt geen mogelijkheid om de gegevens te exporteren naar je laptop. Je kan wel de geschiedenis tot 13 maanden terug op te zoeken in de historie van het display.
Eco
Algemene vraag
Hallo,
Is het mogelijk om alleen de zender met kabel, die in de p1 poort moet, te bestellen. Denk dat de zender een knoei heeft gehad bij een val.
T. Post
Heel Goed
Fijn voor de snelle reactie en vooral dat jullie me konden helpen om aan een nieuwe zender voor de geo trio II te komen.
Post
Reactie
Vandaag de geo geïnstalleerd en deed het goed. Ineens liep het apparaat vast en begon hard geluid te maken met een storend wit scherm met moeilijk zichtbaar een batterij-leeg melding. Was even schrikken en moest de batterijen eruit halen om hem te resetten. Nu doet ie weer normaal en het batterij-icoon is vol.
Zijn jullie hiermee bekend?
Jelmer
Reactie
Dag Jelmer,
De GEO is ontworpen om op netstroom gebruikt te worden. De batterijfunctie is technisch mogelijk, maar daarop zal het display het maar heel kort doen. We raden dus af om het display op batterijen te gebruiken. Als je netstroom gebruikt en de display wil verhuizen, kan je hem gewoon uit het stopcontact halen. De gegevens worden dan even niet opgeslagen, maar je behoud dan wel de historie.
Eco
Heel Goed
de geo werkt goed en kan zelfs bij meterinformatie 2 stroomtellers weergeven: Dag en nacht verbruik, maar is er ook een mogelijkheid de 2 stroom teruglever tellers te displayen ?
klijn
Algemene vraag
De gio trio geeft super grote bedragen van oa 20000 aan bij gas en Electra. Wat gaat hier mis?
Steenbergen
Reactie
Dit kan verschillende redenen hebben, maar is door een reset meestal te verhelpen.
1. Sluit de display aan op wifi en laat de display ongeveer 1 uur aangesloten
2. Reset dan naar fabrieksinstellingen via Menu> Instellingen> Extra's> Monteur > Fabrieksinstellingen (code: 163005)
3. Verbind de zender met de meter met behulp van dit filmpje: https://youtu.be/H5F6dnUviZk
Vergeet de Geo vervolgens niet opnieuw te koppelen met de zender.
Eco
Heel Goed
Ik zag afgelopen weekeind 6 maart 2022 een advertentie van dit product In het tijdschrift Groenerwonen voor 99,- en raakte enthousiast. Nu wilde ik hem bestellen en blijkt die 124,- te zijn. Beetje vreemd niet?
Groet Steven
Steven
Reactie
Voorheen boden we deze GEO inderdaad aan voor €99,-. Echter door de alsmaar stijgende kosten waren we genoodzaakt de prijs te verhogen.
Eco
Algemene vraag
Sinds kort in bezit gekomen van de Geo Trio II omdat deze eenvoudig en compleet is. Super blij, maar krijg het niet aan de praat. Alles volgens de handleiding gedaan. Alleen het schermpje blijft knipperen (wit scherm). Dus doet verder helemaal niets. Lijkt dus iets met de display te zijn. Enig idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen? Hoor graag meer en alvast dank voor de reactie. Gr. Robin
Robin van Looij
Reactie
Goedemiddag Robin,
Ah, dat spijt me te lezen! Het lijkt er op dat het beeldscherm niet goed op het moederbord aangesloten staat.
Heb je deze via ons aangeschaft? Stuur ons alsjeblieft even een mailtje op info@eco-logisch.nl, dan lossen we het op.
Eco
Algemene vraag
Ik heb n.a.v. jullie antwoord op mijn vraag alles nagelopen. Ook extra nog eens ontkoppeld en gekoppeld. Ik krijg nu wel zowel elektra als het gasverbruik in beeld. Echter na intoetsen van € geeft elektra wel de kosten per uur aan, maar de gasmeter niet. Dit komt omdat er nergens in het apparaat de gasprijs ingevoerd kan worden. Onder tarieven staan alleen hoog en dal elektratarief, maar nergens de mogelijkheid voor het invoeren van de gasprijs.
Gerrie Klauwers
Reactie
Dit kan in de Wizard! :) Dit vind je door te gaan naar Instellingen>Extra's> Wizzard. Bij de laatste vraag worden de gas tarieven gevraagd.
Eco
Algemene vraag
Heb sinds afgelopen zaterdag de GEO TRIO II. Heb alleen een probleem met de weergave van het gas. Hij geeft aan "wachten op gegevens". Terwijl bij instellingen/meterinformatie/gas wel degelijk de meterstand staat, het serienummer en status verbonden. Kunt u mij verder helpen?
Gerrie Klauwers
Reactie
Weet je zeker dat je de wizard goed doorlopen hebt? Vaak bij deze melding is er ofwel iets 'onmogelijks' ofwel niets ingevuld bij de prijzen.
Eco
Goed
Ik had al een review geschreven, waarbij ik al snel met een defect apparaat zat. IK zie geen mogelijkheid om mijn review te wijzigen, dus schrijf maar een nieuwe review.
De display kon geen contact meer krijgen met de zender.
Maar met de goede service, welke mij een nieuwe kabel en zender gestuurd hebben, is alles weer goed gekomen.
De zender liet ook meteen een rood lichtje ( ledje ) zien toen ik hem in de P1 poort stak en de rest was resetten naar fabrieksinstellingen en alles weer configureren en hij doet het weer !!! Super service en bedankt dat jullie behalve de kabel ook de zender voor vervanging hebben gestuurd ! Mijn dank.
teun Ijff
Reactie
Wat fijn om te horen dat de problemen zijn opgelost, en succes met het verminderen van je energieverbruik!
Raquelle van Eco-Logisch
Algemene vraag
Ben blij met met de GEO TRIO II. Heb alleen een probleem met de weergave van het gas. Hij geeft aan "wachten op gegevens". Inmiddels is de cv-ketel meerdere keren aangesprongen en is er gedouched, maar er veranderd niets. Heb ook gereset en opnieuw verbonden. Elektra wordt wel correct weergegeven. Mijn energiemeter is van 2017. Kunt u mij verder helpen?
Arjan
Reactie
Hi Arjan,
Dat is niet de bedoeling, we sturen je even een e-mail zodat we verder kunnen onderzoeken wat er mis is.
Groet,
Raquelle van Eco-Logisch
Geen mening
Werkt niet met mijn slimme meter (ISKRA AM550 ED1.10) - Deze meter geeft geen of onvoldoende spanning op de P1 poort
Andre++
Reactie
Dit zou moeten werken Andre, weet je zeker dat het kabeltje tussen de slimmer meter en de transmitter niet defect is?
Eco
Goed
Zenderkastje verloor contact met de meter na twee dagen. Opgelost met een beetje rommelen aan de kabels, is niet ideaal ..
Joost
Reactie
Hi Joost,
Het kan zijn dat de zender en het display net iets te ver uit elkaar geplaatst zijn. Mocht je toch nog problemen krijgen kan je altijd even contact met ons opnemen, dan kijken we samen naar een oplossing.
Groet,
Raquelle van Eco-Logisch
Reactie
Dank voor de snelle reactie. Ik mijn apparaat standaard op de WiFi aangesloten waardoor deze update inderdaad is geïnstalleerd. Waarom kan ik geen code generen is dan de vraag?
Willem
Reactie
Beste Willem,
De app en het exporteren van data wordt op dit moment nog niet ondersteund op de Nederlandse markt. Wat betreft de gasmeter zou ik aanraden om de meter opnieuw te pairen (zie dit filmpje: https://youtu.be/H5F6dnUviZk) of te resetten, maar bij de laatste optie zou je wel de opgeslagen data ook verliezen.
Raquelle van Eco-Logisch
Algemene vraag
Hoe kan ik de inmiddels gestegen gas - en elektraprijzen aanpassen, deze kloppen niet meer > Ga graag uit van de op dit moment aktuele prijs om een wat zuiverder beeld van mijn verbruik te krijgen! Graag Uw reaktie.
André S.
Reactie
Beste André,
De kan makkelijk de tarieven aanpassen via 'Tarieven' in het menu. Vanaf het moment van aanpassen zal het display dan met de nieuwe tarieven rekenen.
Groet,
Raquelle van Eco-Logisch
Algemene vraag
Ik gebruik de energiemeter al enkele jaren met veel plezier. Echter de ontwikkeling van het apparaat staat stil en dat is jammer. Ik kan nog steeds geen code genereren voor koppeling met de app. Ook herkent het apparaat niet dat er geen gas meter meer is. Een software update is dus welkom.
Willem
Reactie
Onlangs is 2.16 uitgekomen, is dat de versie waar je GEO op draait?
Indien dit niet het geval is, raad ik aan je GEO op het WiFi netwerk aan te melden. Het zal zich dan automatisch updaten.
Eco
Algemene vraag
Goedemiddag,
Ik kan nergens lezen of Trio II P1 de gegevens ook kan verzenden naar een pc om die te kunnen lezen in EXCEL via een CSV-file?!
Michel van Santvoort
Reactie
Beste Michel,
Op dit moment kunnen de gegevens alleen op het display zelf afgelezen worden.
Groet,
Raquelle van Eco-Logisch
Goed
Prima apparaat, handig in gebruik maar na het aansluiten en instellen zie ik alleen het stroom verbruik. Gas verbruik laat hij niet zien. In de app van de leverancier kan ik wel het gebruik zien. Ook de Geo Trio laat status "verbonden" zien bij instellingen.
Jarno
Gaat wel
Ik kan positief zijn over het makkelijk en snel installeren van Geo Trio II.
Minder positief over de aanwezige kamertemperatuur meter. Als deze uit de slaap stand wordt gehaald loop de temperatuur aanwijzing in een tijdsbestek van 20 minuten met 1 graad op. Komt mogelijk door de verlichting die warmte ontwikkel en/of afgeeft.
Ik ben zeer negatief over de gasverbruiksmeter. Deze springt regelmatig op 0 om vervolgens even later 3, 4, 5 tot wel 9 m3 aan te geven.
Wat ik zeker mis is een wat uitgebreider gebruikshandleiding in pdf vorm welke je van de website zou kunnen downloaden.
De huidige bijgeleverde voldoet wel als installatie procedure maar, als je wat dieper in het systeem wil moet je het zelf maar een beetje uitvinden.
Gerrit
Reactie
Beste Gerrit,
Dankjewel voor je feedback. We zijn momenteel bezig met de uitgebreide handleiding, deze komt de komende weken beschikbaar via deze pagina!
De thermometer is inderdaad te beïnvloeden door verlichting en de standplaats.
Wat vervelend om te horen dat de gasmeterwaardes niet werken. Vaak ligt dit aan de waarden die de meter doorgeeft, maar je zou kunnen proberen de GEO te resetten door de volgende stappen te nemen:
1. Check of de meter de laatste firmwareversie heeft (2.16), zo niet kan je de meter op WiFi aansluiten en zal deze automatisch geïnstalleerd worden.
2. Resetten naar fabrieksinstellingen: Instellingen > Extra > monteur. Voer de pincode in: 163005 en kies voor fabrieksinstellingen. Dit zal de hele historie wissen, maar het zal ook de koppeling met de meterzender wissen. Je hoeft niet te wachten tot het beeldscherm weer verspringt, maar kan de stroom er afhalen en dan is het klaar!
3. De meter en zender opnieuw verbinden – zie dit filmpje https://youtu.be/H5F6dnUviZk
Groet,
Raquelle van Eco-Logisch
Algemene vraag
Werkt deze ook op een 3 fase slimme meter?
Fred
Reactie
Hi Fred,
We hebben het even voor je nagevraagd en de GEO Trio II werkt niet op een 3-fasen meter.
Groet,
Eco
Algemene vraag
Het is mij niet duidelijk hoe ik vaste kosten moet instellen om precies de juiste geld reading op het display te krijgen. Vaste Leveringskosten (per dag) Gas & Stroom, Vaste Netbeheerkosten (per dag) Gas en Stroom en Vermindering Energiebelasting (per dag).
Richard L. Bijster
Reactie
Beste Richard,
Om de juiste bedragen in te vullen kan je het best je maandelijkse energierekening er bij pakken voor de juiste bedragen. Houdt er wel rekening mee dat de uitkomst iets kan afwijken van je echte kosten. Ook als je de vaste kosten niet invult kan het display je wel helpen om makkelijk en snel energie te besparen.
Groet,
Raquelle van Eco-Logisch
Heel Goed
Ik heb nieuwe tarieven gekregen voor gas en electra. Wilde die invoeren via de Wizard. Maar nu vraagt hij hoeveel systeemcapaciteit in KWP mijn 12 zonnepanelen hebben. Dat kan ik nergens vinden. Niet in app van Growatt, niet op de omvormer zelf. Weet u waar ik die info kan vinden?
Cor
Reactie
Beste Cor,
Indien je niet precies weet wat de capaciteit van je zonnepanelen is, kan je rekenen met 0,25 kWp per paneel.
Groet,
Raquelle van Eco-Logisch
Algemene vraag
Ik heb een deel van mijn zonnepanelen via een GEO-hub uitleesbaar via internet. Volgens wat ik kan zien is dat hetzelfde bedrijf waar deze GEO Trio II vandaan komt. Is die daardoor niet compatible te maken zodat ik beide kan uitlezen en kan opslaan en bewerken in bijvoorbeeld excel?
Fons van Os
Reactie
Beste Fons,
Op het moment is de app voor de nederlandse markt niet beschikbaar, en kan de data dus alleen op het display zelf afgelezen worden. We hopen hier in de toekomst verandering in te brengen, maar wanneer is nog niet bekend.
Groet,
Raquelle van Eco-Logisch
Algemene vraag
Ik twijfel nog over de aanschaf van de Geo Trio II. Apparaatje ziet er leuk en duidelijk uit, maar ik ben benieuwd wat je in beeld ziet als je stroom terug levert aan het net. Ik zou verwachten dat je een soort meter ziet met een O positie in het midden en dat de wijzen naar links schiet als je terug levert. Is dat ook zo?
Rolf
Reactie
Beste Rolf,
De meter voor elektra bij het gebruik van zonnepanelen heeft een extra deel aan de linkerkant. Ik heb een foto voor je toegevoegd op de productpagina zodat je het kan zien.
Groet,
Raquelle van Eco-Logisch
Heel Goed
Installatie was en kwestie van minuten. Direct beeld en direct data!
Ook verbonden via WIFi, maar geen idee wat ik daarmee kan. De handleiding zegt daar niet over.
Korfbalvereniging KVS
Reactie
Goed om te horen dat de installatie soepel is verlopen!
De wifi aansluiting is nodig om automatisch updates te installeren, zodat je display altijd de meest recente firmware gebruikt.
Eco-Logisch
Heel Goed
zeer positief
cadee
Heel Goed
Super leuke gadget! Erg prettig om te zien dat wanneer je een lamp aan en/of uit doet, wat het effect ervan is. Handig ook om het verloop in je verbruik te kunnen volgen. Het houdt me scherp in het beheersen van mijn verbruik. Kortom een top product.
Gerdie Kruimer
Algemene vraag
De meter laat wel realtime teruglevering zien, maar bij dag en week en maand overzichten laat hij geen netto teruglevering zien. Gaat dat nog veranderen? Ik vind het apparaatje echt een aanrader, naar hij moet wel goede overzichten tonen.
pia
Reactie
Beste Pia,
Op het moment staat het niet in de planning dat hier binnenkort verandering in komt. Op het in beeld brengen van grote en kleine slurpers op het gebied van elektriciteit- en gasverbruik (en het minderen!) heeft dit gelukkig geen invloed.
Eco-Logisch
Heel Goed
Een heel goede monitor voor je energieverbruik en -teruglevering. Installeren was 10 minuten werk en de info is begrijpelijk. Gewoon een prima product.
Huub
Heel Goed
Product doet wat het moet doen goed. Kan hem helaas niet met de app synchroniseren. Wel jammer wat wifi deel werkt wel goed komt echter geen code
Alex
Reactie
Dag Alex,
Deze versie van de GEO Trio II werkt inderdaad niet in combinatie met de GEO applicatie. Wellicht dat dit in de toekomst wel het geval zal zijn.
Eco
Heel Goed
Handig apparaat om je energie verbruik in de gaten te houden.
carel
Heel Goed
Geweldige display! Zeer gebruikersvriendelijk en zeer duidelijk. Veel instelmogelijkheden voor wie dat wil. Heel eenvoudig te installeren. Ben er zeer blij mee!
Arthur van Wezel
Heel Goed
Prima,duidelijk werkend apparaat
cornelis kraijnbrink
Goed
Op 17 mei 2021 de GEO TRIO II ENERGIEDISPLAY in gebruik genomen. Op het klokje na werkt de GEO TRIO II ENERGIEDISPLAY perfect. Het klokje geeft alleen de juiste tijd aan als ik er tegenaan tik. Daarna blijft het klokje weer hangen en als ik er daarna weer op tik geeft het klokje weer de juiste tijd aan. Wat is hier aan te doen?
Gerrit Vegt
Reactie
Vermoedelijk heeft dit te maken met de software die er op staat. Heb je hem verbonden met de WiFi? Zo ja, stuur ons alsjeblieft even een mail met daarin de Toestel info? Dit vindt je onder Instellingen>Extra>Toestel informatie.
Eco
Algemene vraag
Het inschakelen van de meterzender lukt niet. Het LED-lampje brandt niet nadat de meterzender is aangesloten op de P1 poort. Ook als ik het probeer via het display via Instellingen (ontkoppelen-koppelen-koppelcode en A-knop 3 sec indrukken) lukt het niet. Graag uw reactie.
Henk
Reactie
Vermoedelijk heeft dit te maken met de software die er op staat. Heb je hem verbonden met de WiFi? Zo ja, stuur ons alsjeblieft even een mail met daarin de Toestel info? Dit vindt je onder Instellingen>Extra>Toestel informatie.
Eco
Algemene vraag
Is de GEO-TRIO-II ook bruikbaar in België op de digitale meter T211 ? Is een recente digitale meter en de P1 poort zou werken volgens DSMR 5.0.2.
Is er al iets meer geweten over de levertermijn ?
José
Reactie
Beste José,
De GEO Trio II P1 energiedisplay heeft een protocol dat helaas alleen werkt op Nederlandse slimme meters.
Algemene vraag
Ik zie in het geo_productblad een stippellijn van de slimme gasmeter naar de slimme electriciteitsmeter en dat de meterzender alleen aan de electriciteitsmeter poort aangesloten wordt. Is dat voor iedereen zo dat dat alles is om gas en electricitiets verbruik te meten?
Mijn beide meters zijn slim. voorjaar 2019 geinstalleerd.
Eric
Reactie
Beste Eric,
Het verbruik van de gasmeter wordt doorgegeven aan de slimme meter, die het weer doorgeeft aan de Geo. Op die manier heb je maar 1 aansluiting nodig om beide te meten. Groet Bart
Eco-Logisch
Goed
goede dag,
heb gisteren de geo trio geïnstalleerd nu doet Touch screen heel raar reageert totaal niet op wat je ingeeft als je stoom aan geeft met je vinger dan springt hij bijv op gas.
in het menu reageert het ook niet pakt steeds wat anders als je touch screen aanraakt.
hoor graag van u.
vriendelijke groet,
Geert.
Geert va Hal
Reactie
Wanneer de touchscreen van het scherm niet goed werkt, kan je deze kalibreren. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
MENU - INSTELLINGEN - EXTRA'S - KALIBREREN
De Geo Trio geeft nu een aantal punten weer op het scherm. Door deze nauwkeurig aan te klikken, wordt het scherm gekalibreerd en zal het beter reageren.
Eco-Logisch
Algemene vraag
Ik heb een ISKRA mt382.
Ik kan niet vinden welke MDSR hier bij hoort.
U wel?
P. Sweere
Reactie
Weet u uit welk jaar de slimme meter komt? Dit staat vermeld op de meter zelf
Eco-Logisch
Algemene vraag
Kan ik de Trio P1uitlezen op mijn computer zodat ik staatjes kan maken over het verbruik.
Is er een programma of app voor?
Peter
Peter
Reactie
Beste Peter, Dat is helaas niet mogelijk. Je kan de GEO alleen uitlezen op het apparaat zelf. Er is wel data in de GEO te zien van het verbruik in het verleden
Eco-Logisch
Algemene vraag
De Geo Trio II energiedisplay lijkt mij een interessant artikel om aan te schaffen, maar ik twijfel nog, want ik zie dat deze op de P1-poort moet worden aangesloten. Nu wil ik de display neerzetten in de woonkamer of keuken (op 8 meter afstand van de meterkast, graag zonder draden door het huis). Is er draadloze verbinding mogelijk tussen de P1 aansluiting en de Geo Trio II energiedisplay ?
Patrick
Reactie
Beste Patrick,
Op de P1 aansluiting op de slimme meter wordt een zender aangesloten die draadloos communiceert met het display. De leverancier geeft een bereik van minimaal 10 meter aan, in de praktijk werkt het vaak over grotere afstanden, ook door muren heen. Er kunnen zich natuurlijk uitzonderlijke situaties voordoen van stevige betonconstructies waar het signaal niet doorheen komt.
Bij installatie is het belangrijk de display en de zender dicht bij elkaar te houden om te zorgen dat er een goede verbinding gemaakt wordt.
Eco-Logisch
Algemene vraag
Beste,
Ik zou de GEO wel willen aanschaffen maar heb vraag over de aansluiting op de P1 poort van de slimme meter.
Deze poort is al in gebruik voor mij "Iungo", is het mogelijk met een "P1-splitter" te werken? Komt de informatie dan nog wel goed door?
Ron
Reactie
Beste Ron,
Als er al een apparaat is aangesloten op de P1 poort van de slimme meter en je wil een tweede apparaat aansluiten, dan kan je dat proberen door het gebruik van een splitter. De dongel die in de P1-poort gaat is echter zeer gevoelig voor het gebruik van de juiste splitter en de fabrikant garandeert de werking ook niet. In de praktijk blijkt een aansluiting met ‘actieve’ 6-pins connector (RJ12) te werken. Groet Bart
Algemene vraag
Mijn slimme meter staat "uit" dwz kan niet op afstand uitgelezen worden,
Kan ik de GEO dan wel gebruiken?
Louw
Reactie
Beste Louw, Jazeker dat is gewoon mogelijk. Groet Bart
Eco-Logisch
Algemene vraag
Bij mij is de gasmeter verwijderd omdat ik helemaal op elektra ben overgestapt ook voor verwarmen. Kun je dit ook bij deze meter uitzetten?
Cees Weij
Reactie
Beste Cees,
Het energiedisplay zal automatisch herkennen of er een gasmeter aanwezig is. In jouw geval zal er dus alleen een meter voor elektriciteit op het hoofddisplay te zien zijn, en niet voor gas.
Eco-Logisch
Algemene vraag
Zit hier ook een wandbevestiging bij?
Marco
Reactie
Goedemiddag, Bij de display wordt een houder bijgeleverd om het apparaat neer te zetten, maar deze kan niet aan de wand bevestigd worden. De zender heeft wel een uitsparing om eventueel aan een haakje in de meterkast opgehangen te worden.
Eco-Logisch
Algemene vraag
Ik heb sinds vorige week deze energiemeter. Wat mij opvalt is dat hij niet terug telt bij zonnepanelen. Ook teruglevering wordt niet aangegeven. Eigenlijk kun je dan het netto verbruik niet uitlezen, en het budget is dan ook niet correct. Tenzij ik ergens iets niet goed heb ingesteld.
Philip
Reactie
Hoi Philip, Bij de instellingen kan je aangeven dat je zonnepanelen hebt. De meter houdt er dan rekening mee en geeft dit apart aan. Kan het zijn dat je deze instelling gemist hebt?
Eco-Logisch
Algemene vraag
Hoe kan ik de opgeslagen gegevens wissen, ik had een verkeerd tarief ingegeven maar die berekening kWh x tarief blijft erin staan... ik wil dus de hele history wissen.... via instellingen wissen wordt NIET de history gewist...
Rob Overkamp
Reactie
Beste Rob, Er zijn twee stappen. Eerst moet je terug naar de fabrieksinstellingen: Ga naar Menu: Instellingen > Extra > monteur. Voer de pincode in: 163005 en kies voor fabrieksinstellingen. Dit zal de hele history wissen. Maar het zal ook de koppeling met de meterzender wissen. Deel twee: Is de meter opnieuw koppelen. Volg hiervoor de handleiding. Groet Bart
Eco-Logisch
Goed
via welke app (OS X) kan ik op afstand de GEO Trio II P1 meter aflezen?
Rens
Reactie
Er is voor de Nederlandse markt geen app beschikbaar om de GEO energiedisplay uit te lezen. Je kan wel het verbruik op dat moment, en per dag, week, maand en jaar zien op de display zelf. Groet Bart
Eco-Logisch
Goed
Wij snappen 1 gegeven niet bij het installeren. Bij zonnepanelen moeten we KW invoeren van systeemcapaciteit kwp. We snappen niet wat er bedoeld wordt. Wie kan ons helpen?
Echie
Reactie
Beste Echie,
De gevraagde eenheid is kWp.
Mocht je niet weten wat de capaciteit van de zonnepanelen is, kan je als standaard 0,25 kWp per paneel rekenen.
De capaciteit van zonnepanelen is meestal uitgedrukt in Wp, dus dat betekent dat het kan zijn dat je moet delen door 1000.
Eco-Logisch
Heel Goed
Via de actie van !Woon kreeg ik zo'n interessante display. Die staat sinds aug. '18 goed in het zicht en dat geeft mij goede informatie. Vooral voor het e-verbruik. Het gas weet ik wel en dat is stabiel. Het kruipverbruik kost altijd wel zo'n 70 Watt. Leuke schaalverdeling zodat je in cijfers of met de kleurschijf makkelijk zit hoeveel je gebruikt. Ondanks al onze ledlampen en energiebewust gedrag blijft ons jaarverbruik wel op 2200kWh hangen. Maar naast deze geo display vul ik ook een energiemanager in en dat geeft over de jaren goed inzicht.
M Turel
Algemene vraag
Is de geo ook geschikt voor een ESMRS 5 kwh meter? betreft sagemcom XS210 van 2018
j van der heide
Reactie
De GEO is alleen geschikt voor de slimme meters en helaas niet voor deze ESMRS 5 kwh meter. Groet Bart
Eco-Logisch
Algemene vraag
Bij mij zit de meterkast aan de buitenkant van het huis (naast de voordeur). Werkt de Trio II ook dan, wanneer het signaal dus door enkele muren door moet.
Wim Hoefs
Reactie
De leverancier geeft een bereik van minimaal 10 meter aan, in de praktijk werkt het vaak over grotere afstanden, ook door muren heen. Er kunnen zich natuurlijk uitzonderlijke situaties voordoen van stevige betonconstructies waar het signaal niet doorheen komt.
Eco-Logisch
Energiedisplay GEO TRIO II
Stel hieronder een vraag over dit product of geef je mening! Zo help je meteen iedereen die op zoek is naar een goed duurzaam alternatief.
Maak een keuze*:
Naam*:
Naam is verplicht
E-mail adres*:
Email is verplicht
Ongeldig e-mail adres
Reactie*:
Reactie is verplicht